2017-12-17

Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive svensk moms på 25%. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive frakt.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig och varför. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel utgår ångerfristen. Kunden står själv för frakt och returfrakt. Självklart måste varan returneras i samma skick som den kom i inkl tillbehör etc.

Garanti (Nya varor)

Vi har i dagsläget ett års garanti på alla nya produkter i våran webbshop. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss även efter att garantiperioden utgått. Vi är mycket måna om att endast sälja produkter av högsta standard så skulle något defekt uppvisas kan vi många fall tänka oss att förlänga garantin beroende på situationen. Livslängden på våra celler och (MDA) laddare är uppskattad till ca 10 år under normal omständigheter.

Funktionsgaranti (begagnade varor)

På begagnade produkter som batterier, celler, laddare etc ger vi endast funktionsgaranti! DVS produkten ska fungera vid överlämnandet. Vi kan inte garantera att den håller en viss tid eftersom vi varken tillverkat den eller köpt den som ny. Alla beg produkter är såklart testade av oss och fungerar det inte vid leverans så kan du självklart reklamera den. Gäller dock inte om du köpt t.ex. en laddare som inte passar dig batteri. Då kan du returnera den men står själv för frakten.

Leveranser

Vi skickar försändelser flera gånger i veckan. Vi erbjuder endast spårbar frakt för alla produkter numera. Vi ansvarar dock inte för varan efter vi att vi lämnar den till fraktbolaget. Dock händer det nästa aldrig att en spårbar produkt försvinner. Dock hanteras dessa av människor och ca 1/500 paket blir felsorterade och det dröjer då ca 2-3 veckor extra. Vi godtar reklamationer om utebliven leverans först 30 dagar efter att produkten är överlämnad till speditören så det är standard inom brunchen att ett paket anser försvunnet efter just 30 dagar. Innan dess anses det försenat.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Hämta Själv

Väljer du att hämta din order så är det viktigt att du hämtar inom en rimlig tid, öppettider finns under fliken “Kontakt” på hemsidan. Har du inte hämtat den inom 30 dagar så måste vi ta ut en förvaringsavgift på minst 250 kr vecka (beroende på storlek). Efter 3 månader tillfaller alla icke uthämtade ordrar och övergivna produkter batteridoktorn.

Speciella eller stora ordrar/beställningar uppskattar vi om ni (kunden) meddelar oss innan så vi kan förbereda för en smidig transaktion/överlämning.

GDPR
Genom att registrera en beställning godkänner du att vi behandlar den data du ger oss. Kontakta oss om du har frågor.

Cookies

Denna webbsida drivs med wordpress och woocommerce som använder kakor. Gillar du inte kakor så kan du välja att stänga av kakor i din webbläsare permanent eller surfa på denna site inkognito (Ctrl+shift+n).